Lige nu!!

Alle kældre og affaldsskakter er afspærret
04. juni 2025
Indtil videre er der ikke adgang til kældrene - hverken cykelkældre, vaskekældre eller depotrum. Det samme gælder affaldsskakter. Det skyldes fund af asbeststøv. Vi arbejder på en hurtig plan for løsning.
I forbindelse med helhedsplanen har vi fået Dansk Miljø Analyse til at tage nogle ekstra asbestprøver i kældrene. De viser desværre, at der er asbeststøv fra brud på isolerede varmerør i nogle kældre.
Kældrene er lukket - og du må ikke gå ind
For en sikkerheds skyld afspærres alle kældre indtil videre. Det betyder, at du ikke kan komme til din cykel, hvis den står i cykelkælderen, og heller ikke har adgang til vaskeri eller dine ejendele i dit depotrum.
Da vi ikke har adgang til jeres private depotrum, kender vi ikke det fulde omfang, men det vil blive undersøgt i den kommende tid og vi er i fuld gang med at lægge en plan for det videre arbejde med at fjerne og forsegle asbest.
Skakterne er lukket - se, hvor du kan aflevere restaffald
Nogle opgange har stadig skakter. De bliver nu lukket og der bliver stillet affaldsbeholdere op flere steder.
Find din adresse og se, hvor den nærmeste affaldsbeholder er.
Grostedet 2-14: beholdere ved gavlen Grostedet 2
Grostedet 1-13: beholdere ved gavlen Grostedet 1
Virkefeltet 2-14: beholdere ved gavlen Virkefeltet 2
Virkefeltet 1-13: beholdere ved gavlen Virkefelt nr. 1
Gavlhusvej 19-33: beholdere ved gavlen Gavlhusvej 19
Gavlhusvej 35-41: beholdere ved gavlen Gavlhusvej 51
Vi arbejder for en hurtig løsning på adgang til cykelkældre og vaskerier
Vi ved at mange af jer har brug for adgang til cykler og vaskerier. Derfor er det vores første prioritet at få renset og forseglet rør i cykelkældrene og på vaskerier, så I igen har adgang.
Det er vigtigt at understrege, at asbeststøvet er i kældrene. Det handler altså ikke om din bolig.
Kort om asbest og hvorfor det er vigtigt at afspærre
Asbest blev før i tiden brugt til fx isolering af varmerør, og udgør ikke et problem, hvis det er forseglet korrekt. Men hvis der går hul på forseglingen kan der drysse asbeststøv ned.
Asbeststøv er skadeligt ved indånding, så når vi i fsb får at vide, at der er asbeststøv på steder, hvor beboere eller personale har adgang, bliver der altid straks afspærret. Der er ikke en overreaktion, men en sikkerhedsforanstaltning.
Vi informerer jer løbende om denne sag. Hvis du har spørgsmål kan du sende dem til ejendomskontoret.
Vi beklager den ulejlighed dette medfører, men sikkerheden for beboere og medarbejdere skal naturligvis prioriteres højest.
Venlig hilsen
fsb
Tekst fra fsb’s hjemmeside. Du kan finde den her: tingbjerg2.fsb.dk
LINK TIL ALLE NYHEDER VEDRØRENDE ASBESTFUNDET I AFD. 1-50 (Tingbjerg II): https://tingbjerg2.fsb.dk/nyheder/
HVOR BOR AFDELINGSBESTYRELSERNE?
Det har været et ønske fra afdelingsbestyrelserne at komme tættere på beboerne - og tiden passede fint med ændringen omkring sekretær og det noget anspændte samarbejde med driften, så i forbindelse med midlertidig stop for udlejning af forsamlingshuset, blev det besluttet, at afdelingsbestyrelserne (midlertidigt) har til huse i forsamlingshuset.
Forsamlingshuset vil være til at leje igen, så snart alt er på plads og det er blevet besluttet, hvordan det skal drives/passes (og af hvem). Indtil da kan man finde afdelingsbestyrelserne i huset. Afdelingsbestyrelsen for afd. 1-50 har bosat sig i festsalen og afd.bestyrelsen for afd. 1-43 har bosat sig i kaffestuen.
Om 3-4 måneder flytter vi ned i kælderen under forsamlingshuset. Til den tid er der forhåbentlig kommet styr på udlejningen af festlokalerne.
Fra 3. juni 2025 vil afd.bestyrelsen i afd. 1-43 være at finde i huset hver tirsdag kl. 16-18, hvor alle beboere i afdelingen er velkomne til at komme forbi.
HVORDAN KONTAKTER MAN AFDELINGSBESTYRELSEN
P.t. kontakter man afdelingsbestyrelsen som man plejer ved at sende en mail til:
afdelingsbestyrelsen@fsb-tingbjerg
Uanset hvilken afdeling man bor i, kan man skrive til ovenstående mail adresse.
Så snart hver afdelingsbestyrelse har deres nye kontaktmuligheder på plads, vil det blive slået op her - og kontaktsiden vil blive opdateret.

Så er afdelingsmøderne i begge afdelinger afholdt og der er nu nedsat to afdelingsbestyrelser.
AFD. 1-43:
I afdeling 1-43 blev Anja Brinch valgt som formand på mødet. Derudover blev Niels Bo Johannsen og Freddy Christensen valgt som ordinære medlemmer. Michael Wyrwik blev 1. suppleant og Aroosa Sohail blev 2. suppleant.
Afdelingsbestyrelsen i afd. 1-43 består hermed af 3 ordinære medlemmer og 2 suppleanter.
Onsdag d. 29. januar afholder afd.bestyrelsen i afdeling 1-43 konstituerende møde, hvor det besluttes, hvem der skal være hhv. næstformand og kasserer. Suppleanterne inviteres til alle møder.
AFD. 1-50:
I afd. 1-50 blev Peter Hansen, Ali Awada, Adam Nour, Ali Hussein og Torben Christensen valgt til afd.bestyrelsen. Mona og Tommy Højegaard kom med som suppleanter.
Afd.bestyrelsen i afd. 1-50 består hermed af 5 ordinære medlemmer og 2 suppleanter.
På tirsdag d. 28. januar afholder afd.bestyrelsen i afdeling 1-50 konstituerende møde. I afd. 1-50 konstituerer afd.bestyrelsen alle bestyrelsesposter, inkl. formandsposten. Suppleanterne inviteres til alle møder.
Organisationsbestyrelsen har godkendt vores budgetter for 2025
Afdelingsmødet var enige med afdelingsbestyrelsen i at fortsætte budgetterne for 2024, da vi ikke vil godkende budgetter, hvor pengene går til en drift, der ikke fungerer. Ved et efterfølgende møde i Organisationsbestyrelsen blev vores budgetter for 2025 godkendt - og dermed blev der varslet huslejestigning.
Budgetterne for 2025 finder man herunder:
Vi skal have to afdelingsbestyrelser!
D. 21. oktober besluttede afdelingsmødet, at afdelingsbestyrelsen skal deles i to.
Hidtil har afdelingsbestyrelsen været én samlet bestyrelse, der bestod af medlemmer fra både afdeling 1-43 og 1-50. Dette er nu slut - et flertal i begge afdelinger besluttede, at hver afdeling skal have sin egen bestyrelse.
Afdelingsbestyrelsen, som vi kender den, er dermed afsat og vi går nu ind i en kort periode uden bestyrelse, indtil der vælges to nye, friske afdelingsbestyrelser.
Om ikke ret længe får alle en indkaldelse til et afdelingsmøde i den afdeling, hvor de hører til. Der skal altså ikke længere holdes ordinære afdelingsmøder sammen med vores søster-afdeling.
Det bliver en spændende tid, hvor de to afdelinger hver især skal finde ud af, hvordan beboerdemokratiet skal køre - og man skal ikke være urolig, for det er jo ikke sådan, at vi ikke skal have noget med hinanden at gøre. Det skal vi selvfølgelig. Der skal samarbejdes på tværs og vi skal lave mange ting sammen - den store forskel bliver, at arbejdsbyrden for afdelingsbestyrelserne bliver en del mindre og vi skal hver især arbejde med dén afdeling, vi bor i.
Man kan stadig skrive til afdelingsbestyrelsens mail og man skal nok få svar. Inden længe får de respektive bestyrelser egen mail adresse - vi skal bare lige på plads først.
Der er mange ting, der skal sorteres, deles og ordnes. Det kommer alt sammen - og i mellemtiden kan man overveje, om man vil være med til at forme de nye afdelingsbestyrelser og stille op til valg i din afdeling.

Lokalplanstillæg for den videre udvikling af Tingbjerg har været i høring
Før at man må bygge nye boliger i Tingbjerg, skal der være vedtaget en eller flere lokalplaner, der muliggør byggeriet.
I Tingbjerg er der vedtaget tre lokalplaner:
Lokalplan for Lilletorv (Bygården), Lokalplan for Store Torv og en rammelokalplan for det øvrige Tingbjerg - der giver byggeret for udvalgte områder og sætter rammerne for det øvrige Tingbjerg.
Tillæg 1 (etape 2) til rammelokalplan har været i høring indtil 19. juni 2024. Høringsmaterialet ligger på portalen Bliv Hørt.
Borgerrepræsentationen behandler og forventes at vedtage lokalplanens tillæg 1 (etape 2) d. 7. november 2024